HEM AKADEMİK HEM EKONOMİK VIP ÖZEL BİREBİR YÜZ YÜZE ÖRGÜN BİR EĞİTİM |
---|
Bu kurda Almanca'ya genel bir giriş yapılmaktadır. Temel Almanca ile tanışma Arkitel' lere yoğunlaşma ve temel ve temel yapılar öğretilmekte. İsmin halleri ve kullanımları 1. kur kitabımız Schritte ile birlikte Türk öğretmen eşliğinde, modern eğitim yöntemleri ve araçları ile işlenmekte. Geniş zaman kalıbını kullanarak basit cümleler ve kalıplarla kendini ifade etme seviyesine gelinir. Grundstufe 1'de Neler Yapabilirsiniz?
Dinleme: Benimle, ailemle ve yakın çevremle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilirim.
Okuma: Katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Karşımdaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerimi oluşturmada bana yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurabilirim.
O anki gereksinime ya da çok bildik konulara ilişkin alanlarda basit sorular sorabilir ve cevap verebilirim.
Sözlü Anlatım: Yaşadığım yeri ve tanıdığım insanları betimlemek için basit kalıpları ve tümceleri kullanabilirim.
Yazılı Anlatım: Kısa ve basit tümcelerle kartpostal yazabilirim. Örneğin; Tatil kartpostalıyla selam göndermek gibi. Kişisel bilgi içeren formları doldurabilirim Örneğin: Otel kayıt formuna isim, uyruk ve adres yazmak gibi
1. kurda edinilmiş olan almanca bilgisini zamanlarla ve yeni gramer yapıları ile güçlendirerek öğrenci günlük Almanca' yı akıcı hale getirme becerisini edinir. Yurt dışına çıktığında yabancı biri ile basit dialoglara girebilir ve anlaşabilir. Basit temel Almanca'mıza edatları, bağlaçları ve zamanları katarak düz cümlelerimizi bu yapılarla süsleyerek kişi kendini ifade edebileceği bir seviyeye gelir. Modern eğitim sistemimiz gereğince görsel ve işitsel araçların kullanılmaya başlandığı bir seviyedir Anlatılan konu Türk öğretmen tarafından Schritte kitabı ile ve konulara uygun çalışma kağıtları ile desteklenmektedir. Basit hikayelerin okunmaya başlandığı ve karşılıklı bu hikayeler üzerinde tartışmalar soru- cevap verilerek öğrenilmiş olan tüm yapılar kullanılarak pekiştirilir. Ders içi ve harici yabancı öğretmenler eşliğinde konuşma kulüpleri faaliyet göstermektedir.
Dinleme: Beni doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilirim. (Örneğin; En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel çevre, meslek). Kısa, net, basit ileti ve duyurulardaki temel düşünceyi kavrayabilirim.
Okuma: Kısa ve basit metinleri okuyabilirim. İlanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrayabilir ve kısa kişisel mektupları anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilirim. Genellikle konuşmayı sürdürebilecek kadar anlamasam da kısa sohbetlere katılabilirim.
Sözlü Anlatım: Basit bir dille ailemi ve diğer insanları, yaşam koşullarımı, eğitim geçmişimi ve son işimi betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilirim.
Yazılı Anlatım: Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilirim. Teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazabilirim
Almancanın temel basamaklarını aşarak Genel Almancaya geçişteki en önemli seviyedir. Düz cümle yapılarının geride bırakıldığı ve çeşitli bağlaçlar ve yeni cümle yapıları öğretilerek daha çok konuşmaya dayalı bir seviyedir. Bu seviyede Schritte kitabı işlenmektedir. Kitabımızın hedefi de aktif öğrenci oluşturmak. Amaç öğretmenin pasif duruma geçerek öğrencinin aktifleşmesidir ve kitabımızda bu yöntem üzerine kuruludur.
Öğrenciyi konuşturmaya yöneliktir ve kelime haznesinin yoğunlaştığı kurumuzdur. Öğrenilen kelimelerin akılda tutulması ve öğrenilmesi için ezber mantığından kaçınarak çeşitli öğretim yöntemleri ile akılda kalmasını sağlayıcı uygulamalar yapılmaktadır. Duyma becerisini geliştirmek için hikayelerin kasetten dinletildiği ve üzerinde konuşulduğu resimlerden oluşan bir hikayenin yazıya ve söze döküldüğü ve akıcılığın sağlandığı seviyedir.
Zamansal bağlaçlar ve ilgi cümleleri konuşmaya bir zenginlik getirerek kişinin konuşmasını akıcı hale getirmekte yardımcıdır. Bu seviyede öğrenci rahatlıkla derdini ifade edebilir ve karşısındakini anlayabilir. Videonun kullanıldığı kurdur.
Dinleme: İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik konulardaki net, standart konuşmanın ana hatlarını anlayabilirim. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanıma giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarının çoğunun ana hatlarını yavaş ve net olduğunda anlayabilirim.
Okuma: Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sık kullanılan sözcükleri içeren metinleri anlayabilirim. Kişisel mektuplarda belirtilen olay, duygu ve dilekleri anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek bir çok durumla başa çıkabilirim. Bildik, ilgi alanıma giren ya da günlük yaşamla ilgili (Örneğin; aile, hobi, iş, yolculuk ve güncel olaylar gibi) konularda hazırlık yapmadan konuşmalara katılabilirim.
Sözlü Anlatım: Hayallerimi, umutlarımı, isteklerimi ve olayları betimlemek için çeşitli kalıpları yalın bir yoldan birbirine bağlayabilirim. Düşünce ve planlara ilişkin açıklamaları ve nedenleri kısaca sıralayabilirim. Bir öyküyü anlatabilirim, bir kitap ya da filmin konusunu aktarabilirim ve izlenimlerimi belirtebilirim.
Yazılı Anlatım: Bildik ya da ilgi alanıma giren konularla bağlantılı bir metin yazabilirim. Deneyim ve izlenimlerimi betimleyen kişisel mektuplar yazabilirim.
Tüm edinilmiş Almanca bilgisinin harmanlandığı kurdur. Bu kurda ilk kurdaki konular kısa kısa yeri geldiğinde çalışma kağıtları ile tekrar edilir ve son gramer bilgisinin verildiği kurdur. Tüm temel gramer bitirilir ve öğrenci kullanacağı cümleleri kendi seçebilir nitelikte olur. Yani aynı ifadeyi, dilediği şekilde anlatma becerisini edinmiş olur. Bu beceri artık sorunsuz işler tek eksik kelime bilgisidir. Kişi tüm cümle yapılarına ve zamanlara hakimdir.
Kelime hazinesinin yetiği herşeyi çok rahat bir şekilde anlatır durumdadır. Karşısındaki kişinin konuştuğu herşeyide anlar bu seviyede amaç sadece konuşmaya yöneliktir. Tabi geride bırakılan grameri de zaman zaman hatırlatarak. Modern eğitim öğretime uygun olarak öğrencinin kelime dağarcığını genişletmek için sosyal konular içeren ve günlük hayatta sohbet ederken veya iş ortamında kullanılabilecek.
Kelimeler seçilerek ona uygun görsel ve işitsel araçlarla desteklenerek akılda kalması sağlanır. Kurumuzun son kitabı Schritte işlenir.
Dinleme: Güncel bir konu olması koşuluyla uzun konuşma ve sunumları anlayabilir, karmaşık tümcelerle yapılan tartışmaları takip edebilirim. Televizyon haberlerini ve güncel olaylara ilişkin programların çoğunu anlayabilirim. Standart dilin kullanıldığı filmlerin çoğunu anlayabilirim.
Okuma: Yazarların belirli tutum ya da görüşü benimsedikleri, güncel sorunlarla ilgili makaleleri ve raporları okuyabilirim. Çağdaş edebi düzyazıyı anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Öğrendiğim dili anadili olarak konuşan kişilerle anlaşmayı mümkün kılacak bir akıcılık ve doğallıkla iletişim kurabilirim. Bildik konulardaki tartışmalarda, kendi görüşlerimi açıklayıp destekleyerek etkin bir rol oynayabilirim.
Sözlü Anlatım: İlgi alanıma giren çeşitli konularda açık ve ayrıntılı bilgi verebilirim. Çeşitli seçeneklerin olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koyarak bir konu hakkında görüş bildirebilirim.
Yazılı Anlatım: İlgi alanıma giren çok çeşitli konularda anlaşılır, ayrıntılı metinler yazabilirim. Belirli bir bakış açısına destek vererek ya da karşı çıkarak bilgi sunan ve nedenler ileri süren bir kompozisyon ya da rapor yazabilirim. Olayların ve deneyimlerin benim için taşıdıkları önemi ön plana çıkaran mektuplar yazabilirim.
Bu seviyede belirli bir kitap işlenmez. Tamamen kitap dışı uygulamaların yapıldığı, çeşitli grup çalışmalarını düzenlendiği, günlük konuların sosyal, spor, politika gibi güncel olmuş olayların tartışıldığı yorumlandığı, karşıt fikirlerin ortaya konulduğu kurdur.
Bunun için daha önce size konuyla ilgili kelimeler verilmektedir ve hazırlıklı bir şekilde karşılıklı sohbet niteliğinde geçer. DVD ile ilgili almanca film izleme alt yazılı ve yorumlama. Sosyal faaliyetlerin yoğun olduğu ve tartışılan her konunun kompozisyon şeklinde yazıya döküldüğü kurdur.
Dinleme: Açıkça yapılandırılmamış ve ilişkiler açıkça belirtilmemiş sadece ima edilmiş olsa bile uzun konuşmaları anlayabilirim. Televizyon programlarını ve filmleri fazla zorluk çekmeden anlayabilirim.
Okuma: Üslup farklılıklarını da ayırt ederek uzun ve karmaşık, somut ya da edebi metinleri okuyabilir, ilgi alanımla alakalı olmasalar bile herhangi bir uzmanlık alanına giren makale ve uzun teknik bilgileri anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Kullanacağım sözcükleri çok fazla aramaksızın, kendimi akıcı ve doğal bir biçimde ifade edebilirim. Dili, toplumsal ve mesleki amaçlar için esnek ve etkili bir şekilde kullanabilirim. Düşünce ve fikirlerimi açık bir ifadeyle dile getirebilir ve karşımdakilerin konuşmalarıyla ilişkilendirebilirim.
Sözlü Anlatım: Karmaşık konuları, alt temalarla bütünleştirerek, açık ve ayrıntılı bir biçimde betimleyebilir, belirli bakış açıları geliştirip uygun bir sonuçla konuşmamı tamamlayabilirim.
Yazılı Anlatım: Görüşlerimi ayrıntılı bir biçimde, açık ve iyi yapılandırılmış metinlerle ifade edebilirim. Bir mektup, kompozisyon ya da rapor yazabilirim. Önemli olduğunu düşündüğüm konuları ön plana çıkararak karmaşık konularda yazabilirim. Hedef belirlediğim okuyucu kitlesine uygun bir üslup seçebilirim.
Bu seviyede sınıfın genel olarak almanca öğrenme amacına yönelinilir. Resmi yazı şekillerinin, formatlarının gösterildiği ve uygulanıldığı kurdur. Sınıf içerisindeki her bireyin amacı göz önünde bulundurulup onların ihtiyaçları doğrultusunda bir plan geliştirilir ve uygulamaya alınır. Bu seviyede de belirli bir kitabımız yoktur.
Genel kültür konularının ve konularının ele alındığı, yorumlandığı kurdur. Eğitimde profesyonelliği ilke edinmiş olan kurumumuz, kurumumuzdan gidecek olan öğrenciyi de profesyonel eğitim yada iş yaşantısına giden yolda yönlendirerek hedefine ulaşmasında yardımcı olur. Oberstufe'ta Neler Yapabilirsiniz?
Dinleme: İster canlı ister yayın ortamında olsun, hiçbir konuşma türünü anlamakta zorluk çekmem. Sadece normal anadili konuşma hızında ise, aksana alışabilmem için biraz zamana ihtiyacım olabilir.
Okuma: Kullanım kılavuzları, uzmanlık alanına yönelik makaleler ve yazınsal yapıtlar gibi soyut, yapısal ve dilbilgisel açıdan karmaşık hemen hemen tüm metin türlerini kolaylıkla okuyabilir ve anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Hiç zorlanmadan her türlü konuşma ya da tartışmaya katılabilir; deyimler ve konuşma diline ait ifadeleri anlayabilirim. Kendimi akıcı bir şekilde ifade edebilir, anlamdaki ince ayrıntıları kesin ve doğru bir biçimde vurgulayabilirim. Bir sorunla karşılaşırsam, geriye dönüp, karşımdaki insanların fark etmelerine fırsat vermeyecek bir ustalıkla ifadelerimi yeniden yapılandırabilirim.
Sözlü Anlatım: Her konuda bağlama uygun bir üslupla ve dinleyenin önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak şekilde konuşmamı etkili ve mantıksal bir şekilde yapılandırabilir, açık, akıcı bir betimleme ya da karşıt görüş sunabilirim.
Yazılı Anlatım: Uygun bir üslup açık, akıcı metinler yazabilirim. Okuyucunun önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak etkili, mantıksal bir yapılandırmayla bir durum ortaya koyan karmaşık mektuplar, raporlar ya da makaleler yazabilirim. Meslekî ya da edebî yapıt özetleri ve eleştirileri yazabilirim.